پاورپوینت های معماری |پاورپوینت رشته معماری

پاورپوینت در مورد معماری, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود مقاله ورد معماری, سایت مقالات معماری, پاورپوینت رشته معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری جهان دانلود رایگان پاورپوینت معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری سایت دانلود رایگان پاورپوینت

پاورپوینت های معماری |پاورپوینت رشته معماری

پاورپوینت در مورد معماری, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود مقاله ورد معماری, سایت مقالات معماری, پاورپوینت رشته معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری جهان دانلود رایگان پاورپوینت معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری سایت دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود معماری ایرانی

معماری-ایرانی
معماری ایرانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 56
حجم فایل: 27 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 56 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏وزیر با تدیبر خود خواجه نظام الملک ، آثار و بناهای بسیاری را در گستره ایران زمین آن روز که از آسیای میانه کنونی شروع و تا آسیای صغیر و آناتولی (ترکیه ) ادامه داشت ، یا عملکرد گوناگون ساختند .
‏در این دوره طرحهای متنوع بسیاری احداث شدند . طرحهای دایره ، هشت گوش ، شش گوش ، چهار گوش ، .... و مربع و مربع مستطیل ، در بناهای این دو‏ره مورد استفاده قرار گرفت . میل‏های (شبیه تک مناره ها و بلند تر از آنها هستند ) راهنما که بعضی از آنها محل دفن بانی آن نیز بوده ، تبدیل بناهای مساجد شبستانی به بناهای چهار ایوانی نیز در این دوره صورت گرفت .
‏2- گنبد های نظر شکل به سه دسته زیر تقسیم می شوند .
‏الف ) گنبد هایی که بدنه آنها انحنا دارد و به نام گنبد نار معروف است مانند گنبد حرم حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس
‏ب ) گنبد هایی که در جنوب ایران متداول بوده و تعداد آنها محدود است به نام گنبد اورچین . این گنبد ها شکل پله پله دارند مانند گنبد نبی (ع) در شوش
‏ج) گنبد های که به شکل هرم یا مخروطند که به نام گنبد گنبد رک معروفند مانند گنبد اکثر امامزاده ها و برجهای مقبره ای مثل گنبد قابوس .
‏3
‏3)گنبد های که در جنوب ایران متداول بوده و تعداد آنها محدود است به نام گنبد اورچین . این گنبد ها شکل پله پله دارند مانند گنبد دانیال نبی (ع) در شوش
‏4- شکل انواع گنبد ها در شیوه معماری رازی به شرح زیر است :
‏در این سبک معماری گنبد ها در انواع شکلهای گوناگون
‏اولین نمونه گنبد گسسته نار (منظور از گنبد نار ، گنبد مدور است ) در برجهای خرقان در نزدیکی قزوین مشاهده می شود و نوع کاملتر آن نیز بعدها به صورت ترک دار ساخته شد
‏گنبد گسسته رک که نیز که از ویژ گی های معماری شمال ایران بود ، به ری و سپس به مرکز ایرانت انتقال می یابد . بهترین نمونه آن گنبد یامیل قابوس است .
‏5) اکثر گنبد ها دارای دو پوسته زیرین (آهیانه ) و پوسته زبرین یا بیرونی (خود) هستند ، چنانچه این دو پوسته از هم جدا بوده و یا این یکدیگر فاصله داشته باشند به آن گنبد گسسته می گویند .
‏انواع گنبد های خاگی (گنبد خاگی شکل کروی شبیه تخم مرغ دارد ) در بناهای مختلف ساخته شده اند . انواع گنبد های دو پوسته پوسته (منظور آن است که پوسته زیرین یا آهیانه به پوسته زبرین یا خود به هم چسبیده اند ) نیز در بناهائی مانند مسجد برسیان و مسجد جامع اردستان و مسجد جامع زواره ساخته شده اند .
‏3
‏مشخصات شیوه ای رازی به شیوه زیر است :
‏الف) در شیوه رازی ساختمان از بنیاد و پای بست با مصالح مرغوب احداث می شد و خشت های پخته کوچک و بزرگ و نازک و ستبر نماهای بنا را می آراست .
‏ب) انواع نقشه های شکسته یا نقشه های که خطوط مستقیم دارند .
‏ج) گره سازی با آجر و کاشی یا گره سازی درهم
‏د) گره سازی که قطعاتی ار کاشی را به صورت نگین و یا ساده در میان قطعات آجری بکار می برند .
‏قدیمیترین نمونه استفاده از کاشی در میان قطعات آجری در برج اتابک کرمان است که قطعات کاشی به وسیله گچ دور سازی شده و سپس با گره آجری تکمیل شده است .
‏6- چند نمونه از بناهای شیوه رازی را با ذکر محل آنها نام برده و مختصراً توضیح دهید ؟ بناهای معروف شیوه رازی عباتند از :
‏4
‏گنبد قابوس : در نزدیکی گرگان ساخته شده این برج مدفن بانی آن ، قابوس بن و شمگیر از آل زیار است در این بنا بدنه برج را با ده پاپیل (ستونهای تزیینی ) مخصوص مثلثی شکل احاطه کرده است .
‏برج لاجیم ، رستگ و برج اردکان : در نزدیکی گرگان ساخته شده ، از لحاظ زمانی در فاصله نزدیکی از هم و جدا از میل گنبد قابوس ساخته شده است . برج لاجیم نقشه ای دایره ای شکل دارد و نمای آن هیچ گره سازی ندارد و دارای کنگره است .
‏دو برج مقبره خرقان :
‏در جاده همدان به ری و ساوه است . این دو برج مقبره ای ، یکی متعلق به پدر و دیگری متعلق به پسرش می باشد . طرح و نقشه آن هشت گوش است و در تمام گوشه های آن هشت برجستگی وجود دارد و گنبد های آن نیز از قدیمی ترین گنبد های دو پوسته گسسته (میان تهی ) است ‏.
‏مسجد برسیان : در اواخر قرن پنجم ساخته شده در فاصله 42 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد