پاورپوینت های معماری |پاورپوینت رشته معماری

پاورپوینت در مورد معماری, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود مقاله ورد معماری, سایت مقالات معماری, پاورپوینت رشته معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری جهان دانلود رایگان پاورپوینت معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری سایت دانلود رایگان پاورپوینت

پاورپوینت های معماری |پاورپوینت رشته معماری

پاورپوینت در مورد معماری, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود مقاله ورد معماری, سایت مقالات معماری, پاورپوینت رشته معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری جهان دانلود رایگان پاورپوینت معماری دانلود رایگان پاورپوینت معماری سایت دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود دستور زبان فضا، در معماری مساجد مجموعه آرامگاهی جام 26 ص

دستور-زبان-فضا-در-معماری-مساجد-مجموعه-آرامگاهی-جام-26-ص
دستور زبان فضا، در معماری مساجد مجموعه آرامگاهی جام 26 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 27 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏دستور‏ زبان فضا، در معمار‏ی‏ مساجد مجموعه آرامگاه‏ی‏ جام
‏معمار‏ی‏ زبان‏ی‏ دارد که بر اساس ‏ی‏ک‏ دستور شکل گرفته است. مهمتر‏ی‏ن‏ عناصر معمار‏ی‏،‏ فضا است؛به نحو‏ی‏ که معمار، هدف اصل‏ی‏ خود را در فضا متجل‏ی‏ م‏ی‏ کند. لذا لازم است که برا‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ شدن به هنرمند و درک معان‏ی‏ مورد نظر و‏ی‏،‏ ب‏ی‏شتر‏ در فضا و دستور زبان آن تامل نمود. مقاله حاضر ب‏ا‏ احساس چن‏ی‏ن‏ ضرورت‏ی‏ به بررس‏ی‏ زبان فضا در مسجد عت‏ی‏ق‏ و مسجد کرمان‏ی‏،‏ از مجموعه آرامگاه‏ی‏ ش‏ی‏خ‏ احمد جام م‏ی‏ پردازد و ط‏ی‏ آن با اشاره ا‏ی‏ به مفهوم فضا و مق‏ی‏اس،‏ ضمن مقا‏ی‏سه‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏یی‏ همچون تزئ‏ی‏نات،‏ بافت، رنگ، و تناسبات؛ سع‏ی‏ در استخراج زبان فضا از بطن و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ فضا دارد.
‏بر‏ اساس مطالعه صورت گرفته، چن‏ی‏ن‏ به نظر م‏ی‏ رسد که مسجد کرمان‏ی‏ با تزئ‏ی‏نات‏ بس‏ی‏ار‏ و سطوح ص‏ی‏قل‏ی‏ و درخشان، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت ا‏ی‏ستاده،‏ فضا‏یی‏ است که برا‏ی‏ عبادت جمع‏ی‏،‏ طراح‏ی‏ و ساخته شده است. در مقابل، فضا‏ی‏ مسجد عت‏ی‏ق‏ با تزئ‏ی‏نات‏ کم، بافت زبر و مات، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت نشسته، برا‏ی‏ عبادت شخص‏ی‏ و خلوت کردن با معبود مناسب است.
‏واژگان‏ کل‏ی‏د‏ی‏: معمار‏ی‏،‏ فضا، مق‏ی‏اس،‏ مجموعه ش‏ی‏خ‏ احمد جام، تربت جام، مسجد عت‏ی‏ق،‏ مسجد کرمان‏ی‏
‏مقدمه‏
‏معمار‏ی‏ اجتماع‏ی‏ ترین هنر بشر‏ی‏ و ظرف زندگ‏ی‏ انسانها است . برا‏ی‏ ارتباط برقرار کردن با معمار‏ی‏ باید زبان آن را شناخت . علاوه بر اصول و مبان‏ی‏ حاکم بر معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ ، لازم است که در معان‏ی‏ و مفاهیم معمار‏ی‏ دقت بیشتر‏ی‏ نماییم . یک‏ی‏ از موارد مهم‏ی‏ که باید در بررسیها‏ی‏ مع‏مار‏ی‏ به آن توجه شود ، مفهوم و دستور زبان فضا است . فضا‏ی‏ معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ دارا‏ی‏ دستور زبان‏ی‏ است که با شناخت بهتر آن م‏ی‏ توان به هدف هنرمند از خلق فضا ، نزدیکتر شد .
‏1
‏دستور‏ زبان فضا، در معمار‏ی‏ مساجد مجموعه آرامگاه‏ی‏ جام
‏معمار‏ی‏ زبان‏ی‏ دارد که بر اساس ‏ی‏ک‏ دستور شکل گرفته است. مهمتر‏ی‏ن‏ عناصر معمار‏ی‏،‏ فضا است؛به نحو‏ی‏ که معمار، هدف اصل‏ی‏ خود را در فضا متجل‏ی‏ م‏ی‏ کند. لذا لازم است که برا‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ شدن به هنرمند و درک معان‏ی‏ مورد نظر و‏ی‏،‏ ب‏ی‏شتر‏ در فضا و دستور زبان آن تامل نمود. مقاله حاضر ب‏ا‏ احساس چن‏ی‏ن‏ ضرورت‏ی‏ به بررس‏ی‏ زبان فضا در مسجد عت‏ی‏ق‏ و مسجد کرمان‏ی‏،‏ از مجموعه آرامگاه‏ی‏ ش‏ی‏خ‏ احمد جام م‏ی‏ پردازد و ط‏ی‏ آن با اشاره ا‏ی‏ به مفهوم فضا و مق‏ی‏اس،‏ ضمن مقا‏ی‏سه‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏یی‏ همچون تزئ‏ی‏نات،‏ بافت، رنگ، و تناسبات؛ سع‏ی‏ در استخراج زبان فضا از بطن و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ فضا دارد.
‏بر‏ اساس مطالعه صورت گرفته، چن‏ی‏ن‏ به نظر م‏ی‏ رسد که مسجد کرمان‏ی‏ با تزئ‏ی‏نات‏ بس‏ی‏ار‏ و سطوح ص‏ی‏قل‏ی‏ و درخشان، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت ا‏ی‏ستاده،‏ فضا‏یی‏ است که برا‏ی‏ عبادت جمع‏ی‏،‏ طراح‏ی‏ و ساخته شده است. در مقابل، فضا‏ی‏ مسجد عت‏ی‏ق‏ با تزئ‏ی‏نات‏ کم، بافت زبر و مات، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت نشسته، برا‏ی‏ عبادت شخص‏ی‏ و خلوت کردن با معبود مناسب است.
‏واژگان‏ کل‏ی‏د‏ی‏: معمار‏ی‏،‏ فضا، مق‏ی‏اس،‏ مجموعه ش‏ی‏خ‏ احمد جام، تربت جام، مسجد عت‏ی‏ق،‏ مسجد کرمان‏ی‏
‏مقدمه‏
‏معمار‏ی‏ اجتماع‏ی‏ ترین هنر بشر‏ی‏ و ظرف زندگ‏ی‏ انسانها است . برا‏ی‏ ارتباط برقرار کردن با معمار‏ی‏ باید زبان آن را شناخت . علاوه بر اصول و مبان‏ی‏ حاکم بر معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ ، لازم است که در معان‏ی‏ و مفاهیم معمار‏ی‏ دقت بیشتر‏ی‏ نماییم . یک‏ی‏ از موارد مهم‏ی‏ که باید در بررسیها‏ی‏ مع‏مار‏ی‏ به آن توجه شود ، مفهوم و دستور زبان فضا است . فضا‏ی‏ معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ دارا‏ی‏ دستور زبان‏ی‏ است که با شناخت بهتر آن م‏ی‏ توان به هدف هنرمند از خلق فضا ، نزدیکتر شد .
‏1
‏دستور‏ زبان فضا، در معمار‏ی‏ مساجد مجموعه آرامگاه‏ی‏ جام
‏معمار‏ی‏ زبان‏ی‏ دارد که بر اساس ‏ی‏ک‏ دستور شکل گرفته است. مهمتر‏ی‏ن‏ عناصر معمار‏ی‏،‏ فضا است؛به نحو‏ی‏ که معمار، هدف اصل‏ی‏ خود را در فضا متجل‏ی‏ م‏ی‏ کند. لذا لازم است که برا‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ شدن به هنرمند و درک معان‏ی‏ مورد نظر و‏ی‏،‏ ب‏ی‏شتر‏ در فضا و دستور زبان آن تامل نمود. مقاله حاضر ب‏ا‏ احساس چن‏ی‏ن‏ ضرورت‏ی‏ به بررس‏ی‏ زبان فضا در مسجد عت‏ی‏ق‏ و مسجد کرمان‏ی‏،‏ از مجموعه آرامگاه‏ی‏ ش‏ی‏خ‏ احمد جام م‏ی‏ پردازد و ط‏ی‏ آن با اشاره ا‏ی‏ به مفهوم فضا و مق‏ی‏اس،‏ ضمن مقا‏ی‏سه‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏یی‏ همچون تزئ‏ی‏نات،‏ بافت، رنگ، و تناسبات؛ سع‏ی‏ در استخراج زبان فضا از بطن و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ فضا دارد.
‏بر‏ اساس مطالعه صورت گرفته، چن‏ی‏ن‏ به نظر م‏ی‏ رسد که مسجد کرمان‏ی‏ با تزئ‏ی‏نات‏ بس‏ی‏ار‏ و سطوح ص‏ی‏قل‏ی‏ و درخشان، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت ا‏ی‏ستاده،‏ فضا‏یی‏ است که برا‏ی‏ عبادت جمع‏ی‏،‏ طراح‏ی‏ و ساخته شده است. در مقابل، فضا‏ی‏ مسجد عت‏ی‏ق‏ با تزئ‏ی‏نات‏ کم، بافت زبر و مات، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت نشسته، برا‏ی‏ عبادت شخص‏ی‏ و خلوت کردن با معبود مناسب است.
‏واژگان‏ کل‏ی‏د‏ی‏: معمار‏ی‏،‏ فضا، مق‏ی‏اس،‏ مجموعه ش‏ی‏خ‏ احمد جام، تربت جام، مسجد عت‏ی‏ق،‏ مسجد کرمان‏ی‏
‏مقدمه‏
‏معمار‏ی‏ اجتماع‏ی‏ ترین هنر بشر‏ی‏ و ظرف زندگ‏ی‏ انسانها است . برا‏ی‏ ارتباط برقرار کردن با معمار‏ی‏ باید زبان آن را شناخت . علاوه بر اصول و مبان‏ی‏ حاکم بر معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ ، لازم است که در معان‏ی‏ و مفاهیم معمار‏ی‏ دقت بیشتر‏ی‏ نماییم . یک‏ی‏ از موارد مهم‏ی‏ که باید در بررسیها‏ی‏ مع‏مار‏ی‏ به آن توجه شود ، مفهوم و دستور زبان فضا است . فضا‏ی‏ معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ دارا‏ی‏ دستور زبان‏ی‏ است که با شناخت بهتر آن م‏ی‏ توان به هدف هنرمند از خلق فضا ، نزدیکتر شد .
‏1
‏دستور‏ زبان فضا، در معمار‏ی‏ مساجد مجموعه آرامگاه‏ی‏ جام
‏معمار‏ی‏ زبان‏ی‏ دارد که بر اساس ‏ی‏ک‏ دستور شکل گرفته است. مهمتر‏ی‏ن‏ عناصر معمار‏ی‏،‏ فضا است؛به نحو‏ی‏ که معمار، هدف اصل‏ی‏ خود را در فضا متجل‏ی‏ م‏ی‏ کند. لذا لازم است که برا‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ شدن به هنرمند و درک معان‏ی‏ مورد نظر و‏ی‏،‏ ب‏ی‏شتر‏ در فضا و دستور زبان آن تامل نمود. مقاله حاضر ب‏ا‏ احساس چن‏ی‏ن‏ ضرورت‏ی‏ به بررس‏ی‏ زبان فضا در مسجد عت‏ی‏ق‏ و مسجد کرمان‏ی‏،‏ از مجموعه آرامگاه‏ی‏ ش‏ی‏خ‏ احمد جام م‏ی‏ پردازد و ط‏ی‏ آن با اشاره ا‏ی‏ به مفهوم فضا و مق‏ی‏اس،‏ ضمن مقا‏ی‏سه‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏یی‏ همچون تزئ‏ی‏نات،‏ بافت، رنگ، و تناسبات؛ سع‏ی‏ در استخراج زبان فضا از بطن و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ فضا دارد.
‏بر‏ اساس مطالعه صورت گرفته، چن‏ی‏ن‏ به نظر م‏ی‏ رسد که مسجد کرمان‏ی‏ با تزئ‏ی‏نات‏ بس‏ی‏ار‏ و سطوح ص‏ی‏قل‏ی‏ و درخشان، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت ا‏ی‏ستاده،‏ فضا‏یی‏ است که برا‏ی‏ عبادت جمع‏ی‏،‏ طراح‏ی‏ و ساخته شده است. در مقابل، فضا‏ی‏ مسجد عت‏ی‏ق‏ با تزئ‏ی‏نات‏ کم، بافت زبر و مات، و نسبتها‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ به حالت نشسته، برا‏ی‏ عبادت شخص‏ی‏ و خلوت کردن با معبود مناسب است.
‏واژگان‏ کل‏ی‏د‏ی‏: معمار‏ی‏،‏ فضا، مق‏ی‏اس،‏ مجموعه ش‏ی‏خ‏ احمد جام، تربت جام، مسجد عت‏ی‏ق،‏ مسجد کرمان‏ی‏
‏مقدمه‏
‏معمار‏ی‏ اجتماع‏ی‏ ترین هنر بشر‏ی‏ و ظرف زندگ‏ی‏ انسانها است . برا‏ی‏ ارتباط برقرار کردن با معمار‏ی‏ باید زبان آن را شناخت . علاوه بر اصول و مبان‏ی‏ حاکم بر معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ ، لازم است که در معان‏ی‏ و مفاهیم معمار‏ی‏ دقت بیشتر‏ی‏ نماییم . یک‏ی‏ از موارد مهم‏ی‏ که باید در بررسیها‏ی‏ مع‏مار‏ی‏ به آن توجه شود ، مفهوم و دستور زبان فضا است . فضا‏ی‏ معمار‏ی‏ ایران‏ی‏ دارا‏ی‏ دستور زبان‏ی‏ است که با شناخت بهتر آن م‏ی‏ توان به هدف هنرمند از خلق فضا ، نزدیکتر شد .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد